Nusa Lembongan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Campies4 - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Campies4 - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Door: Sandra

17 Juni 2018 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal, ik loop een beetje achter met het maken van een verslag. We doen en zien zoveel dat ik tijd te kort kom! We zitten inmiddels op Lombok maar ga jullie eerst vertellen over Nusa Lembongan. Onze verwachtingen waren hoog van Nusa Lembongan. Wat we hadden gelezen zou het een prachtig eiland zijn met mooie witte stranden. Dit alles bleek toch iets anders. Lembongan is een klein eiland met een aantal mooie plekken. Maar wat erg naar voren komt is de enorme armoede! De mensen hebben eigenlijk gewoon niks. De appartementen zijn allemaal prachtig maar zodra je buiten je appartement komt zie je de armoede om je heen. Ondanks dat blijven de mensen vriendelijk,dankbaar en behulpzaam! De eerste dag ook Nusa Lembongan hebben we gelijk scooters gehuurd en zijn gaan toeren over het eiland en het buureiland Nusa Ceningan. We zijn op plekken geweest die prachtig waren. Halverwege zijn we via yellowbridge(een gele verbindingsbrug) overgestoken naar Nusa Ceningan. Je kunt alleen per scooter over de brug. Waren de wegen op Nusa Lembongan slecht, op Nusa Ceningan was het nog erger! Toch het risico genomen om met de scooter de bergen in te gaan. Wat een avontuur! Bovenop de cliff zijn we wat gaan drinken. Er kwam een behoorlijk donkere lucht aan en we kregen een flinke regenbui. Niet fijn als je weet dat je over die slechte weg nog weer naar beneden moet. Gelukkig klaarde het snel op en konden we verder. We zaten bijna zonder brandstof dus bij ons restaurantje maar gevraagd of ze ook petrol hadden..... ja hoor daar kwamen ze met een aantal flessen die ze leeggoten in de scooter.....niks tankstation hier. Gewoon vragen en ze hebben het wel. Nadat we weer terug waren op Nusa Lembongan nog wat mooie plekken gezien en daarna heerlijk op het strand gelegen. De volgende ochtend zijn we met een locale boot de zee op gegaan om te snorkelen en hopelijk de mantaroggen te zien. De boot op zich was al een fantastische belevenis en zoals ik al aan een aantal heb verteld hebben we ook de mantaroggen gezien!! Prachtig, wat een enorme beesten. Ik was in het begin wel een beetje bang want er kwamen er 2 op mij afzwemmen.Gelukkig wist ik dat ze niks deden maar ze zijn zo ontzettend groot!!!! We hebben nog 2 andere baaien aangedaan en daar ook nog gesnorkeld. Wat leuke gekleurde vissen gezien en daarna weer teruggevaren. Het was een geweldige ochtend. 's Middags lekker bij het zwembad gezeten en rond 16.00 uur kwam er een Nederlander die op Nusa Ceningan werkt. Die hadden we voor ons vertrek al gesproken en hij kwam zijn presentje ophalen die we voor hem hadden meegenomen. Jong belegen kaas en unox rookworst! Was wel even gezellig. Hij wist ook nog veel te vertellen. Toch iets makkelijker in het nederlands! De laatste 2 dagen hebben we heerlijk niks gedaan. Beetje zwemmen in zee, een prachtige zonsondergang gezien en een patatje oorlog met frikandel speciaal gegeten wel even lekker na al die bami en nasi!
Op vrijdag 15 juni hebben we weer de boot gepakt naar Sanur op Bali en zijn zaterdag 16 juni naar Lombok gevlogen. Een vlucht van ongeveer een half uur.
Groetjes Sandra

• 17 Juni 2018 - 13:57

Annet:

Hoi
    Erg spannend allemaal. Is echt een heel andere wereld
    als je er niet geweest bent kun je je er geen voorstelling van maken
    Heel veel plezier nog en doe het rustig aan